Galet glad och skol-diskussioner

Datum: 2012-12-12 - Tid: 17:21:27



Börjar med att säga hej på er alla. Idag har vi veckodagen onsdag och julen närmar sej med stora steg, köpte julgran med pappsen min idag så snart så skall även den kläs. Sysslat med lite smått och annat idag, hunnit ett varv till skolan för att kocka mat med klassen ett par timmar, sedan skottat lite snö här hemma och ätit pizza. Just fick jag en total chock och allt stannade nog till inom mej en kort sekund, fick nämligen full 3:a i finska som vitsord, vilket motsvarar en 10:a om man tar det i högstadieskala. I alla fall så här har ni en väldigt glad tjej som knappt kan ett ord på finska och ändå lyckats få det bästa vitsordet! Kan ännu heller inte förstå att jag kunnat få så bra, eftersom jag hade en svag femma då jag gick ut högstadiet och nu plötsligt ett år senare såhäääääääär mycket bättre! Kan hälsa till er alla som nu går i högstadiet: ni skall inte oroa er för att ni inte kan och det är svårt, vänta tills ni kommer till yrkis, allt är så mycket lättare, roligare, bättre läraren, helt en anna värld, känns som man börjar leva pånytt, du blir en helt ny människa och allt går som en dans. Jag vet själv, hade en mycket svår tid i högstadiet, jag kämpade med skolan, läxor, prov dag in och dag ut och lyckades ändå inte få bättre än högst en 7:a som vitsord. Gick ut nian med ett mycket lågt medeltal, men har nu äntligen lyckats hitta till min dröm som jag har drömt om att bli ända sen liten, jag ser framemot skolan varje dag mera eller mindre. Ingen dag är lik den andra och allt är bara så mycket annorlundare, vi har inga läxor, jeeje och våra tenter är inte svåra!  var inte oroliga för högstadiet, klara jag det klarar ni oxå det. Trust me!

♥ Sara - Mamma till Nova&Levin

Allt bra?

Datum: 2012-12-12 - Tid: 17:41:32
Blogg: http://frokenkalmar.blogg.se
♥ Nicolina

Sv. Tack det samma :)

Datum: 2012-12-12 - Tid: 18:18:40
Blogg: http://nicolinaforever.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Bloggadress:



RSS 2.0