Ni som inte visste...

Datum: 2012-12-28 - Tid: 13:15:53

Eftersom jag brukar få lite frågor nu och då så tänkte jag svara på dessa frågor här i ett inlägg istället för att gå runt omkring och kommentera andras bloggar hela tiden, och ni som inte visste så kan passa på att få veta svaren här och nu! :) Ni har varit duktigt många som varit nyfiken om Finland och varför jag pratar svenska osv.

-Hur kommer det sig att du bloggar på svenska, och på blogg.se när du bor i Finland? :)
-Eftersom du skriver din blogg på svenska, men bor i Finland, pratar du alls någon finska?
-Har du bott i Finland hela ditt liv? :)
-Kan du prata finska?
 

Okej, skall försöka svara på de här frågorna i så kort text som möjligt! Jaa, jag bor i Finland och har bott här hela mitt liv! Ni som inte visste det så är Finland ett tvåspråkigtland, både finskspråkigt och svenskspråkigt. Och jag har svenska som modersmål, jag pratar finlandssvenska och har alltid gjort det! Så därför bloggar jag på svenska, för att mitt modersmål är svenska, jag går i svensk skola, och min släkt är finlandssvensk! Och om jag kan prata finska då? joodå, visst kan ja prata lite finska, kan inte säga att jag pratar bra men försöker i allafall och jag förstår det mesta som går på finska, läser även finska i skolan! Hoppas ni förstår varför jag bloggar på svenska och att ni fick svar på era frågor! :)

 

♥ C

Det e lite roligt när många från sverige int alls fattar att hu en person från finland bloggar på svenska o så haha

Datum: 2013-01-01 - Tid: 14:29:50
Blogg: http://christinenicole.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Bloggadress:



RSS 2.0