Jag genom åren 1996-2012

Datum: 2012-03-06 - Tid: 19:33:20





Våren 1996 kom jag till världen och fick namnet Josefin! Då jag var två dagar gammal blev jag sjuk och det var frågan om liv och död .. Jag blev akutopererad genast och operationen lyckades, och jag är väldigt tacksam för det och skulle verkligen villa tacka sjukhuspersonalen som gjorde ett sådant bra jobb! Jag fick komma hem efter någon vecka och fortsatte leva bebis livet helt normalt som alla andra säkert gjort. Vid fyra års åldern började jag ett dagis, ett finskt dagis, jag gick där ca 2 år pratade flytande finska och i dagens läge kan jag nästan ingen finska alls, just och just att jag vågar prata finska hemma .. Jag fortsatte livet, då jag fyllde fem började jag i en svensk förskola, fick kompisar som även idag är mina kompisar! ett år senare började jag skolan som jag tyckte typ att var bäst. Gick i Hangöby skolan från åk 1-4. Böt till Centralskolan då jag började femman och gick där både femman och sexan. Hade tuffa år där, blev ganska mycket mobbad och haade mycket med skolan! Efter sexan var det dax att fara till högstadiet som jag verkligen såg framemot. I slute av sexan fick vi veta hurudana klasserna skulle bli och jag var mycket mycket besviken och arg över min klass, jag hatade den och hade inga kompisar .. Hösten 2009 då jag började högstadiet, det var en regnig dag och alla stod blyga och vågade knappt säga något. Veckorna gick och jag verkligen började gilla min klass! Jag kämpade igenom sjuan och åttan, gick ut båda klasserna med ganska svaga vitsord! Nian började, jag tänkte att jag aldrig skulle klara nian med de vitsorden jag hade från tidigare år, jag sa för mig själv det är sista året, om jag har klarat mej så här långt utan att stanna eller läsa vilkor så skall jag klara nian oxå. Nu är det 13 veckor kvar av nian och jag har klarat mej relativt bra hittills! Så vi hoppas att allt fortsätter lika bra! Tummen upp (Y) Det var mitt liv hitills i ett nötskal :)

♥ ERIKA EDORSSON

Oj vad fick du för sjukdom? :o



Stå på dig, du kommer klara nian med bra betyg om du fortsätter kämpa! Tänk att det kommer vara värt det! :)

Datum: 2012-03-06 - Tid: 20:58:58
Blogg: http://erikaedorsson.blogg.se/
♥ fanny

Du va så söt när du va 4, aaw pikku jossa ♥

Datum: 2012-03-06 - Tid: 21:15:57
Blogg: http://ffannuss.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Bloggadress:



RSS 2.0